Saturday 6 April 2013

Zaman Remaja

Hye guys. Okay harini hujannn. Sangat gembira. Sbb dah lama tak hujan pagi dan rasa sejuk sampai krem kaki ni. Selalu aku bising sangat panas. Adakah mksudnya tak bersyukur ? Takk. Aku bising sebab bila panas badan aku berpeluh dan secara tak langsungnya aku tak boleh berfikir rasional. Ehh teori apa ni. Lol. Tajuk lain isi dalam lain. Zaman remaja ialah zaman pemberontakan bagi aku. Aku ni dah memberontak segala macam hal. Tak payah nak tahu laa hal apa. Tapii di luar batasan seorang remaja pun ada. Ehem. K mengarut. Dulu masa tingakatan satu cikgu praktikal alaaaa.....(lupa nama) -.- dia ada pesan 
'Nanti kamu mesti akan melalui zaman dimana kamu rasa kamulah yg betul semua,nak memberontak itu ini' Mula mula masa tu aku ni macam budak budak. Dalam hati ni 'elehh takkan punya lah' Tapi rupanya salahhh. Aku memberontak dan merasakan semua aku yg betul walaupun masa tu aku sedar aku yg salah asdfghjkl ! 

Zaman remaja ni jugaklah nak ada perasaan disisihkan kononnya -.- Tak cukup kasih sayang. Itu aku laa. Orang lain tak mungkin rasa apa yg kita rasa. Semua org dekat sini dan yg sedang membaca jangan nak menipu laa kata 'Okay aku paham apa hg rasa' sedangkan kita tak melaluinya. Kalau ada yg perasan, dekat fb atau twitter mmg banyak budak-bajet tahu-semua dok post ayat macam ni...ehem *PEREMPUAN YG KUAT DAN TABAH IALAH PEREMPUAN YG MENANGIS DI MALAM HARI DAN MAMPU TERSENYUM BILA BERSAMA RAKAN RAKAN* puihh konon tahu semua laa kan. Tapi mmg betul pun ada kan perempuan yg mcm ni. Aku pun salah seorang daripadanya *ehh gedebushh* Yaaa laa. Pernah tak hampa perasan kawan hampa yg sedih bila berada di sekeliling kawan kawan ? Semua muka toya jaa -.- Tapi dalam hati ni. MasyaAllah, tak tertanggung :'( 

Bila aku tengok balik gambar aku semua kan, tak dapat aku cari satu pun gambar yg mencerminkan diri aku tgh sedih bila ada dengan kawan kawan walaupun time tu mmg tengah menanggung satu perasaan atau masalah. Dah cuba cari. Semua muka senyum gembira jaa. Pernah sekali dua kali tiga kali , kesimpulannya banyak kali aku tak bercakap langsung dekat rumah. Tak bercakap dengan sesiapa. Pi sekolah sembang puas puas balik tkdak sapa nak bercakap dh. Yelah balik pun bukan ada siapa yee dop -.-

Zaman remaja aku dihabiskan dengan penuh rasa cinta dekat kawan kawan... Rasa seronok sangat dapat lalui zaman remaja yg akan seronok untuk dikongsikan dengan anak cucu aku nanti :p Aku kan bakal jadi ibu dan nenek zaman era globalisasi tahun 2050. LOL . Kalau hidup lagi masa tuu. Jadi sebagai penutup warkah ini ingin aku persembahkan muka riang ria bersama rakan rakan :D 






Lahaiii gambar lain masa dengan kawan kawan ada tapi itulaaaa :( masa tu belum berhijab lagi. Tapi yg pasti bila dikelilingi dengan orang yg kita sayang mesti muka autobot Ehh automatik senyum :) 



No comments:

Post a Comment